Valoarea premiului este elementul cel mai important în
organizarea unui concurs. Succesul promovării depinde în mare măsură şi de
premiul care este oferit - în cazul în care premiul nu corespunde cu audiența vizată,
promovarea poate avea o performanţă scăzută.
Nu. Stop.
Este un iPad cu adevărat relevant pentru afacerea dvs.?
Există o șansă de 99% ca un iPad să nu aibă nimic de-a face cu afacerea dvs.,
și în timp ce acesta poate fi un premiu pe care oricine şi-l doreste, un iPad
nu va aduce publicul țintă de care are nevoie afacerea dvs. Premiul pentru un
concurs ar trebui să fie o combinaţie între ceva ce este relevant pentru
afacerea dvs. și ceva ce clienții dvs. îşi doresc cu adevărat. În cazul în care
este în întregime doar una sau alta, promovarea nu va avea rezultale pe care le
aşteptaţi.
Nu uitaţi că premiul este cel mai important factor asupra
volumului de participări la un concurs. Este demn de remarcat: dacă aveți cerinţe
mari pentru participarea la promotia dvs. (formular de înscriere lung, care
necesită autentificare Facebook, etc), totalul participărilor vor avea de
suferit.
Aici sunt două exemple de promoții: una corectă, una
incorectă.
Incorect:
Business: salon local de coafură pentru femei
Proprietarul salonului crede că oferirea unui iPad va stimula
actualii și potențialii lui clienţi. Proprietarul lansează un concurs pe
Facebook, având ca premiu un iPad.
Sunt atât de multe lucruri greșite în această abordare,
dar vom vedea aceste tipuri de concursuri în fiecare zi. Oferirea un iPad pe
pagina de Facebook a salonului, fără nici un fel de restricții geografice
privind promovarea duce la participarea multor persoane care nu sunt din
aceeași zonă cu salonul, decoi nu vor avea niciodată treabă cu acesta. Nu
contează ca promoţia se adresează doar pentru o anumită zonă; cei mai mulți dintre
cei care participă la concursuri nu citesc regulamentul.
A cere un like la pagina de Facebook în schimbul sansei
de a câștiga un iPad va duce la obținerea unei grămezi de aprecieri, fără nici
o substanță în spatele acestora. Deci, în cazul în care se obțin 2.000 de like-uri,
câte dintre acele persoane care au apreciat pagina în timpul concursului se vor
transforma în clienți reali care vor merge la salon? Salonul este doar pentru
femei. Din păcate, un asemenea concurs îl va atrage cu siguranţă, de asemenea, şi
pe tipul chel Gigi, căruia nu-i pasă de salon și vrea doar să câștige un iPad.
Corect:
Business: magazin online care vinde echipamente militare,
sport şi camping.
Iată câteva idei de premii pe care le-ar putea oferi un
astfel de magazin:
- voucere de cumparaturi de diverse valori;
- o piesă specifică de îmbrăcăminte (tricou, vestă, bocanci, etc.) sau din noua colecţie;
- un obiect promoţional (cană, termos) inscripţionat cu logo-ul magazinului.
Pentru a avea un impact mai mare:
- o ţinută completă pentru toate sezoanele;
- un set complet de camping;
- un sejur complet într-un complex turistic cu tematică militară.
- o excursie în Delta Dunării.
Aceste tipuri de premii sunt cele mai potrivite pentru un
astfel de magazin, deoarece sunt legate direct de produsele pe care le
comercializează. Având în vedere că oferta este specifică, magazinul îşi va
construi o listă de potenţiali clienți care sunt interesaţi de produsele lor (în
acest caz, persoane cu spirit de aventură sau pasionate de petrecerea timpului liber în
natură).
Când vine vorba de alegerea premiului, câștigătorul ar
trebui să-şi aleagă mărimea exactă și modelul pe care şi-l doreşte. O greșeală
comună, care afectează drastic rezultatele unei promovări, este atunci când un
magazin oferă un model sau haine cu o anumită mărime ca şi premiu. Amintiți-vă
să fiţi flexibili cu clienţii; premiul trebuie să fie pe cât posibil pentru tot
publicul ţintă.
Aşadar, este bine de evitat tiparele și de realizat o
promoţie care inspiră sau motivează clienţii ţintă, ceva mai mult decât doar oferirea
unui simplu produs. În exemplul cu salonul de coafură, premiul ar putea fi un
serviciu complet oferit de salon și o seară în oraş pentru ca beneficiara
premiului să-și etaleze noul look. Transformarea premiului oferit într-o
experiență este o modalitate foarte bună de a face clienţii să se gândească la
modul în care le-ar folosi premiul și de ce ar putea fi acesta valoros pentru
ei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu