Scurt glosar de termeni si expresii din contabilitate

Scurt glosar de termeni si expresii din contabilitate

Dacă doriți să începeți o afacere sau să găsiţi un loc de muncă în domeniul contabilitatii, trebuie să cunoasteți câteva concepte şi termeni esențiali financiar-contabili.
Ceea ce urmează ar fi un glosar al câtorva cuvinte și expresii esențiale pentru această profesie.

Contabilitate - înregistrarea sistematică, raportarea şi analiza a tranzacțiilor financiare ale unei afaceri. Contabilitatea permite unei companii analiza performanțelor financiare ale activitatii şi diverse statistici, cum ar fi profitul net.
Contabil - practicant de contabilitate sau firma specializată (www.contexpert.firm.ro), care este ajută managerii, investitorii, autoritățile fiscale, etc. să ia decizii cu privire la alocarea resurselor unei firme.
Indicatori de bilant - Un rezumat cantitativ al stării financiare a companiei la un anumit moment în timp, inclusiv al activelor, pasivelor și a valorii nete. Prima parte a unui bilanț arată toate activele productive pe care le deține o companie iar a doua parte arată toate metodele de finanțare (cum ar fi datorii și acționari).
Active - Orice element de valoare deținut de către un individ sau de o firmă ce ar putea fi transformat in bani. Exemple sunt: bani în numerar, titluri de valoare, conturi curente, obiecte de inventar, echipamente de birou, imobiliare, autovehicule, etc.
Intr-un bilanț, activele sunt egale cu suma pasivelor, acțiuni comune, acțiunile preferențiale și rezultatul reportat.
Din punct de vedere contabil, activele se împart în următoarele categorii:
- active circulante (numerar sau alte elemente lichide),
- active pe termen lung (imobiliare, instalații, echipamente),
- active preplătite și amânate (cheltuieli pentru costuri viitoare cum ar fi asigurărarile, chiriile şi dobânzile),
active necorporale (mărci, brevete, drepturi de autor, fond comercial).

Scurt glosar de termeni si expresii din contabilitate

Capitalul propriu - un drept de proprietate într-o societate, în formă de acțiuni comune sau de stoc. Acesta se calculează din activele totale minus total pasive; sunt, de asemenea, numite capitaluri proprii,  valoare netă sau valoare contabilă.
Declarația de venit - Profitul net pentru o anumită perioadă de timp. O declarație de venit descrie ceea ce sa întâmplat într-o lună, un trimestru sau un an. Ea se bazează pe o ecuație contabilă fundamentală (Profit = Venituri - Cheltuieli) și arată rata la care capitalurile proprii se schimba în plus sau în minus.
Venituri - Suma totală de bani primită de către o firma din produse vândute sau serviciile prestate într-o anumită perioadă de timp. De asemenea include toate vânzările nete, schimb de active, dobândă și orice alte creștere a capitalurilor proprii; este calculată înainte de scăderea  oricaror cheltuieli.
Cheltuieli - Orice cost care este efectuat pentru a genera venituri.
Trezorerie - Un rezumat al intrărilor și ieșirilor de numerar reale sau anticipate pe o perioadă contabilă (lună, trimestru, an).
Răspunde la urmatoarele întrebări:
Banii au venit (vor veni) de la?
În cazul în care acestia pleacă unde vor merge?
Situațiile fluxurilor de numerar evaluează suma, data și predictibilitatea intrărilor și ieșirilor de numerar și sunt folosite ca bază pentru buget și pentru planificare.
Conturi creditoare - bani pe care o companie le datorează furnizorilor de produse și servicii achiziționate pe credit.
Conturi debitoare - bani pe care firma trebuie să-i incaseze de la clienţi pentru produsele și serviciile oferite pe credit.

Datele contabile sunt prezentate, de obicei, în trei secțiuni principale:
- activități de exploatare (vânzare de bunuri sau servicii),
- activități de investiții (vânzarea sau cumpărarea unui activ),
- activități de finanțare (împrumuturi, vânzarea de acțiuni).
Împreună, aceste secțiuni arată in ansamblu schimbarea neta în fluxul de numerar a firmei pentru o anume perioada de timp.


GoalTycoon - Transforma moneda virtuala in bani reali!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu