Dar cei mai multi dintre noi știm, de asemenea, câteva lucruri despre uleiul de motor care de fapt nu sunt adevărate. De exemplu, este întotdeauna necesară schimbarea uleiului la fiecare 8, 10, 15 sau 20 de mii de kilometri? Și, când culoarea uleiului începe să devină închisă, asta nu înseamnă că motorul e pe cale să se umple cu mizerie?
- Dacă o cantitate mică de ulei este bună, mai mult este mai bine.
Supraîncărcarea cu
ulei de motor nu este o idee bună.
Aceasta poate provoca căldură excesivă datorită rezistenței crescute și,
astfel, reduce durata de viață a uleiului. În plus, uleiul în exces va stropi cilindrii, provoacând arderea excesivă a acestuia, crescând depunerile în camera de ardere, ceea ce poate cauza
probleme de funcționare ale motorului.
Există o credință
populară în care patru litri de
ulei sunt tocmai potriviţi
pentru un motor cu patru cilindri. Acest lucru nu este întotdeauna adevărat. Verificați în manual capacitatea exactă şi nu uitați să completați nivelul indicat pe joja de ulei - nici mai
mult, nici mai puțin.
- Un ulei de motor care se înnegreşte nu mai este bun.
Dimpotrivă, dacă uleiul de motor nu îşi schimbă culoarea, este un semn că uleiul nu este în lucru. Uleiurile de motor moderne conțin
aditivi care țin piesele interne ale motorului curate prin eliminarea
depunerilor de carbon. Este mai bine să existe depuneri de carbon în uleiul de
motor astfel încât acestea să poată fi eliminate, decât să ramană în motor - caz în care acestea ar putea face
mari pagube.
- Toate uleiurile de motor sunt la fel.
Uleiurile de
motor diferă în caracteristicile lor fizice, tehnologia de fabricare și conținutul
aditivilor. Diveresele tipuri de uleiuri de motor sunt formulate pentru a
satisface specificații diferite ale fiecărui tip de motor în parte. Alegerea unui ulei de motor adecvat depinde
de recomandările producătorului. Utilizarea tipului corect de ulei poate fi mai
economic pe termen lung. Pentru a găsi uleiul potrivit, încercați ulei auto de la autolubricants.ro.
- Aditivii pot stimula uleiul de motor.
Adăugarea de
aditivi disponibili în comerţ în uleiul de motor este ca adăugarea de zahăr în miere - este complet inutilă. Uleiurile de motor premium sunt formulate
cu toți aditivii necesari pentru a asigura performanțele optime ale motoarelor.
Aditivii nu pot reduce consumul uleiului într-un motor vechi şi, de asemenea, nu restabilesc proprietățile
de protecție ale uleiului de motor învechit. De fapt, aditivii pot “supăra” chimia uleiului și pot creea noi probleme. Este mai sigur și mai
economic folosirea uleiurilor premium de calitate și testate.
- Uleiul de motor nu se uzează.
Uleiul se uzează.
Inamicul principal al uleiului de motor este căldura. La temperaturi ridicate
de funcționare, uleiul de motor începe
să se oxideze și se îngroașă. În plus, uleiurile de motor se încarcă excesiv
cu funingine de carbon, apă, acizi, praf, particule de metal și materiale
oxidate, de aceea uleiul trebuie schimbat regulat, la intervalul recomandat de
producător.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu